Lagere schoolkinderen met een normale begaafdheid die tegen alle verwachtingen in problemen hebben met lezen, spelling en/of rekenen. Deze problemen zijn van die aard dat hulp op school onvoldoende is zodat extra buitenschoolse hulp aangewezen is.
Kinderen met werkhoudingproblemen die een gevolg zijn van een leerprobleem.
Kinderen bij wie na intensieve begeleiding de leerproblemen hardnekkig blijven. Voor deze kinderen kan de diagnose van leerstoornis voor lezen (dyslexie), schrijven (dysorthografie) en / of voor rekenen (dyscalculie) gesteld worden.
Kinderen die leerproblemen hebben ten gevolge van andere stoornissen zoalsAD(H)D, dyspraxie, NLD(Niet verbale leerstoornis), ….. .
SECUNDAIR ONDERWIJS 1STE GRAAD
Jongeren die al een tijd in begeleiding zijn, kunnen bij de overgang naar het secundair onderwijs verder worden ondersteund.
Jongeren uit het secundair onderwijs die bepaalde leerstofonderdelen van de lagere school niet verwerkt hebben.
Jongeren die ten gevolge van hun lees- en/of spellingproblemen moeilijkheden hebben met Frans en/of Engels.